flag Судова влада України

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ з організації формування та забезпечення функціонування Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» у 2012 році.

                                                        Схвалено

Міжвідомчої робочої групи з організації формування та забезпечення функціонування Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації»

Протокол №1 від 18.04.2012

 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

з організації формування та забезпечення функціонування

 

Президентського кадрового резерву

 

 «Нова еліта нації»

 

у 2012 році

 

 Метою цих рекомендацій є надання допомоги місцевим органам виконавчої влади, територіальним органам Нацдержслужби, регіональним інститутам державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, центрам перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій в організації формування та забезпечення функціонування Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації».

 

1.Загальні положення

1.1  Підставою для проведення роботи щодо формування Президентського кадрового резерву є Указ Президента України від 1 лютого 2012 року №45/2012 «Про стратегію державної кадрової політики на 2012-2020 роки» та Указ Президента України від 5 квітня 2012 року №246/2016 «Про Президентський кадровий резерв «Нова еліта нації».

1.2  Метою формування Президентського кадрового резерву є добір та підготовка до роботи у сферах державного управління, що мають пріоритетні значення для досягнення цілей соціально економічного розвитку найбільш обдарованих громадян України.

1.3  Органом, що очолює процес добору кандидатів до Президентського кадрового резерву та супроводження перебування осіб, зарахованих до Президентського кадрового резерву є створена Президентом України Комісія з питань Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» (далі – Комісія).

1.4.  Організаційне забезпечення діяльності Комісії з питань Президентського кадрового резерву забезпечується Національним агентством України з питань державної служби (далі – Нацдержслужба).

1.5.  Добір кандидатів до Президентського кадрового резерву здійснюється щорічно до 100 осіб. Гранична чисельність Президентського кадрового резерву становить 500 осіб.

 

 

                        

 

2. Проведення конкурсного відбору до Президентського кадрового резерву.

2.1.  Враховуючи вимоги Президента України щодо формування Президентського кадрового резерву на принципах загальнодоступності, об’єктивності і прозорості, добір кандидатів до нього здійснюється на конкурсній основі.

2.2.  Конкурс з добору кандидатів до Президентського кадрового резерву складається з таких етапів:

·       перший – оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;

·       другий – прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі;

·       третій – проведення оцінювання учасників конкурсу;

·       четвертий – добір кандидатів.

 

3. Оприлюднення оголошення

3.1.  Перший етап конкурсу передбачає оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з добору кандидатів до Президентського кадрового резерву, зміст якого затверджується Комісією з питань Президентського кадрового резерву. Оголошення оприлюднюється на веб-сайті Офіційного Інтернет-представництва Президента України до 7 травня 2012 року. В оголошенні особи, які бажають взяти участь у конкурсі, можуть ознайомитись :

-         з основними вимогами до учасників конкурсу;

-         з кількістю місць, на які здійснюється добір кандидатів, із зазначенням пріоритетних сфер державного управління;

-         зі строками, графіком та місцем прийому документів, інформацією для особистого контакту.

3.2. До участі в конкурсі допускаються особи,  які відповідають вимогам,  визначеним в п. 10 Указу Президента України від 5 квітня 2012 року №246/2016 «Про Президентський кадровий резерв «Нова еліта нації», зокрема:

- є громадянами України та на день подання документів не досягли 40 років;

- відповідають установленим законом вимогам для вступу на державну службу;

- вільно володіють державною мовою згідно 10 статті Конституції України;

- володіють однією з мов Європейського Союзу (офіційні мови Європейського Союзу – мови, що є офіційними у діяльності Європейського Союзу. Наразі, 23 мови рівноправно використовуються та визнані офіційними мовами Європейського союзу, зокрема болгарська, чеська, датська, голландська, англійська, естонська, фінська, французька, німецька, грецька, угорська, італійська, португальська, іспанська, шведська, ірландська, латвійська, литовська, мальтійська, польська, словацька, словенська, румунська);

 

- мають повну вищу освіту відповідно до пріоритетних сфер державного управління (повна вища освіта - освітній рівень вищої освіти особи, який характеризує сформованість її інтелектуальних якостей, що визначають розвиток особи як особистості і є достатніми для здобуття нею кваліфікацій за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра згідно Закону України «Про вищу освіту» від 17 січня 2002 року).

 

- мають стаж роботи не менше десяти років (у тому числі не менше п'яти років стажу державної служби та/або служби в органах місцевого самоврядування, із них не менш як три роки на керівних посадах, чи не менше п'яти років стажу на керівних посадах у відповідних сферах соціально-економічного розвитку). Стаж  роботи на державній службі обраховується відповідно до      п.1-3 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 3 травня 1994 р. N283. Перелік керівних посад визначено розділом 1 Класифікатора професій ДК 003:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики. Керівником є посадова особа, яка наділена адміністративною владою щодо очолюваного нею певного колективу службовців і здійснює внутрішньо-організаційне управління ним. Розрізняють керівників: лінійних - здійснюють комплексне управління об'єктом у цілому та всіма його підрозділами, функціональних - керують всередині організаційних структур виконанням певних функцій управління або елементами цих функцій).

3.3. Не може бути зарахована до Президентського кадрового резерву чи перебувати в ньому особа, яка не відповідає вимогам, зазначеним в п. 10 Положення «Про Президентський кадровий резерв «Нова еліта нації». Також, не може бути зарахована до Президентського кадрового резерву чи перебувати в ньому особа:

- визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною;

- позбавлена в установленому порядку права займати відповідні посади на визначений строк;

- має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята в установленому законом порядку;

звільнена з посади у зв'язку з притягненням до відповідальності за корупційне правопорушення та якій рішенням суду заборонено займатися діяльністю, пов'язаною з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування або такою, що прирівнюється до цієї діяльності.

Не може бути зарахована до Президентського кадрового резерву особа, перебування якої у Президентському кадровому резерві було достроково припинено на підставі підпунктів 1–5 пункту 28 згаданого Положення.

3.4. Для участі у конкурсі особа, яка відповідає установленим цим Положенням вимогам, особисто подає до територіального органу Нацдержслужби України за місцем проживання такі документи:

1) заяви про:

участь у конкурсі із зазначенням пріоритетної сфери державного управління (див. Додаток 1);

згоду на проведення перевірки поданих нею відомостей (див. Додаток 1);

згоду на зберігання, використання та оприлюднення персональної інформації, яку у разі зарахування особи до Президентського кадрового резерву, буде внесено до відповідної бази даних (див. Додаток 1);

2) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України, засвідчені в установленому порядку;

3) дві фотокартки розміром 4x6 см;

4) копії документів про повну вищу освіту, засвідчені в установленому порядку;

5) копію трудової книжки, засвідчену в установленому порядку.

Документи особи, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, можуть бути засвідчені:

·                   нотаріально (п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про нотаріат»)

·                   посадовими особами органів місцевого самоврядування (п. 4 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про нотаріат»)

·                   установою, в якій працює особа (п. 76 розділу «Відмітка про засвідчення копій документів» Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 р. № 1242).

6) медичну довідку про стан здоров'я за формою, затвердженою Міністерством охорони здоров'я України. На даному етапі вважаємо за можливе використання форми медичної довідки про стан здоров’я претендентів на посади, пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, затверджену наказом Міністерства охорони здоров’я України від 02.03.2012      № 147 (зареєстрований у Мін’юсті України від 29.03.2012 за          № 476/20789).

7) заповнену анкету за формою, затвердженою Комісією (див. Додаток 2);

8) повідомлення про відсутність обставин, що унеможливлюють її зарахування до Президентського кадрового резерву і перебування в ньому, за формою, затвердженою Комісією (див. Додаток 3).

9) тези публічного виступу з презентації власного досвіду реалізації проекту чи ідеї проекту у відповідній пріоритетній сфері державного управління, викладені державною мовою та однією з мов Європейського Союзу та підготовлені відповідно до методичних рекомендацій Національної академії державного управління при Президентові України (далі – НАДУ).

10) рекомендаційні листи фахівців у відповідних сферах державного управління (за наявності). Рекомендаційний лист - це офіційний документ, що містить відгук про службову, наукову та іншу діяльність  працівника, який включає в себе оцінку його професійних, ділових і моральних якостей, засвідчений особистим підписом відповідного фахівця у відповідних сферах державного управління та завірений печаткою установи, у якій працює даний фахівець.

Особа може надавати також додаткову інформацію про освіту (зокрема, засвідчені в установленому порядку копії документів про вчені звання, наукові ступені, підвищення кваліфікації), досвід роботи і ділову репутацію, громадську діяльність тощо.

 

4. Організація прийому документів

4.1. Конкурс з добору кандидатів до Президентського кадрового резерву проходить на двох рівнях:

  - регіональному;

  - центральному.

Суб’єктами організації конкурсу на регіональному рівні є:

-         Рада Міністрів Автономної Республіки Крим;

-         обласні державні адміністрації;

-         Київська та Севастопольська міські державні адміністрації;

-         територіальні органи Нацдержслужби;

-         регіональні інститути НАДУ;

-         центри перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій (далі – центри підвищення кваліфікації)

На центральному рівні:

            - Комісія з питань Президентського кадрового резерву;

            - Нацдержслужба України;

            - Школа вищого корпусу державної служби.

На регіональному рівні забезпечується:

           - організація прийому документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;

          - оцінювання учасників конкурсу;

          - складання за рейтинговим принципом списків осіб, які отримали найкращі результати і можуть бути рекомендовані для зарахування до Президентського кадрового резерву у межах квот за кожною пріоритетною сферою  державного управління.

 На центральному рівні забезпечується:

  - попереднє опрацювання Нацдержслужбою документів осіб, які можуть бути рекомендовані для зарахування до Президентського кадрового резерву;

  - формування зведеного списку осіб, рекомендованих до зарахування до Президентського кадрового резерву;

 - розгляд Комісією поданих Нацдержслужбою документів, проведення співбесід, заслуховування публічних виступів та прийняття рішень щодо кандидатів до Президентського кадрового резерву за квотою по кожній пріоритетній сфері державного управління;

- прийняття Президентом України розпорядження про склад Президентського кадрового резерву.

 

4.2. Відповідальність за організацію прийому документів в регіонах від осіб, що виявили бажання взяти участь у конкурсі покладено на територіальні органи Нацдержслужби.

 

З метою належної організації прийому документів керівники територіальних органів Нацдержслужби своїми наказами, утворюють територіальну робочу групу, обов’язками якої є:

- прийом документів;

- роз’яснення, щодо умов прийому документів тощо;

- підготовка за рейтинговим принципом списків осіб, які отримали  найкращі результати.

До складу територіальної робочої групи, рекомендується включення осіб, які мають відповідний досвід цієї роботи. Рекомендований склад робочої групи до 5 осіб. Територіальна робоча група має бути забезпечена відповідним приміщенням, інвентарем, комп’ютерами, телефонним зв’язком та необхідними канцелярським приладдям.

У зручному для громадян місці вивішується «дошка оголошень» з інформацією щодо проведення конкурсу та прийому документів, або папка з відповідними документами.

На «дошці оголошень» вивішуються (знаходяться в папці) в обов’язковому порядку:

  - основні вимоги до учасників конкурсу;

  - пріоритетні сфери державного управління за якими формується     Президентський кадровий резерв;

 - перелік документів, які особисто подає особа, що бажає взяти участь у конкурсі;

 - строки прийняття документів;

 - графік прийому документів;

- місце прийому документів;

 - прізвище, ім’я, по батькові членів територіальної робочої групи, які здійснюватимуть прийом документів, їх телефони.

Прийом документації здійснюється у 2012 році з 10 травня до 25 червня з  9 до 18 години  у робочі дні.

Документи приймаються членом територіальної робочої групи відповідно до вимог та переліку, викладеному у Положенні про Президентський кадровий резерв, затвердженому Указом Президента України від 5 квітня 2012 року №246/2016 «Про Президентський кадровий резерв «Нова еліта нації».

Документи особи, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, подані у відповідності до вимог формуються в окрему справу, якій присвоюється відповідний номер.

Факт здачі і прийому документів засвідчується записом у книгу реєстрації та фіксується підписами двох сторін. Книга реєстрації, справи на кожного учасника зберігаються у відведеному для цього спеціальному місці.

Члени територіальної робочої групи, які приймають документи, мають бути готові оперативно подати інформацію Нацдержслужбі про кількість заяв, що надійшли.

У випадку подання документів у неповному обсязі або таких, що не відповідають установленим пунктам 10-12 Положення про Президентський кадровий резерв, є підставою для відмови в прийнятті документів.

Пояснення особі, якій відмовлено у прийнятті документів, дає член територіально робочої групи, що їх приймає, або керівник територіального органу у толерантній, переконливій і зрозумілій формі.

Особи, документи яких прийнято, вважаються допущеними до конкурсу і є його учасниками.

Після завершення строку прийому документів, територіальна робоча група готує списки осіб, допущених до конкурсу та в установленому порядку (електронний та паперовий варіант) направляє до 26 червня Нацдержслужбі. Списки осіб, допущених до конкурсу оприлюднюються 27 травня на веб-сайтах територіальних органів та офіційному веб-сайті Нацдержслужби.

Список осіб, допущенних до конкурсу готується за формою (див. Додаток 4).

Після офіційного оприлюднення списку осіб, допущених до конкурсу територіальні органи Нацдержслужби готують пакет матеріалів та передають його в офіційному порядку керівництву регіональних інститутів НАДУ, до інтерв’ю-центрів підвищення кваліфікації.

До переліку документів входять копії:

- список осіб, які допущені до конкурсу;

- копію анкети учасника конкурсу за встановленою формою;

- копію тез публічного виступу з презентації власного досвіду реалізації проекту чи ідеї проекту у відповідній сфері державного управління, викладені державною мовою та однією з мов Європейського Союзу;

Прийом-передача документів відповідно до реєстру оформляється відповідним актом, засвідченим підписами керівників зацікавлених сторін.

 

 

5. Організація оцінювання учасників конкурсу

5.1. Оцінювання учасників конкурсу відповідно до вимог Положення «Про президентський кадровий резерв» покладено на інтерв’ю-центри, функції яких здійснюють:

ü в областях, де утворені регіональні інститути державного управління НАДУ - структурні підрозділи цих інститутів, якими здійснюється перепідготовка та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій;

ü в інших областях, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі – центри підвищення кваліфікації.

5.2. Оцінювання учасників конкурсу здійснюється на підставі Порядку оцінювання учасників конкурсу з добору кандидатів до Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» та відповідно до Методичних рекомендацій з оцінювання учасників конкурсу, розроблених Національною академією та погоджених Нацдержслужбою.

Оцінювання проводиться у три етапи експертними комісіями інтерв’ю-центрів: перший та другий на підставі аналізу тез публічного виступу та тестування, третій – в режимі співбесіди з учасниками конкурсу.

5.3. Оцінювання учасників проводиться з 5 по 25 липня.

5.4. Експертні комісії інтерв’ю-центрів утворюються спільними рішеннями керівників територіальних органів Нацдержслужби, регіональних інститутів державного управління НАДУ та центрів підвищення кваліфікації. До складу експертних комісій інтерв’ю-центрів мають входити:

- керівники територіальних органів Нацдержслужби;

- керівники інститутів державного управління НАДУ;

- керівники регіональних центрів підвищення кваліфікації;

- представники НАДУ;

- представники ОДА;

- представники органів місцевого самоврядування;

- науковці та викладачі вищих навчальних закладів відповідного регіону.

Методичне забезпечення інтерв’ю-центрів здійснюється НАДУ.

Для проведення тестування та співбесіди з членами експертної комісії інтерв’ю-центру учасникам конкурсу відводиться два дні.

Графік тестування та співбесід учасникам конкурсу доводять регіональні інститути державного управління НАДУ, центри підвищення кваліфікації.

За результатами двох етапів оцінювання на кожного учасника конкурсу складається  протокол оцінювання.

Експертною комісією інтерв’ю-центру готуються рейтингові списки учасників конкурсу відповідно до суми отриманих балів, які передаються територіальним органам Нацдержслужби до 1 серпня.

 

6. Добір кандидатів

6.1. Територіальні органи Нацдержслужби України складають за рейтинговим принципом списки осіб, які отримали найкращі результати і можуть бути рекомендовані для зарахування до Президентського кадрового резерву у межах квот за кожною пріоритетною сферою державного управління. Такі списки оприлюднюються на веб-сайтах територіальних органів Нацдержслужби України та офіційному веб-сайті Нацдержслужби України до 5 серпня.

6.2. Пакети документів осіб, які можуть бути рекомендовані для зарахування до Президентського кадрового резерву, у тому числі матеріали їх оцінювання, територіальні органи Нацдержслужби України передають Нацдержслужбі України до 8 серпня 2010 року.

У пакеті, що передається до Нацдержслужби мають міститися копії документів, передбачених  п. 12 Положення «Про Президентський кадровий резерв «Нова еліта нації». Матеріали оцінювання надаються в оригіналі.

Нацдержслужба попередньо опрацьовує документи осіб, які можуть бути зараховані до Президентського кадрового резерву, організовує перевірку відомостей, що містяться у наданих учасниками конкурсу відомостей.

За результатами опрацювання документів Нацдержслужба формує зведений список осіб за кожною пріоритетною сферою державного управління у кількості що вдвічі перевищує відповідну квоту та оприлюднює зведені списки до 1 вересня.

У разі встановлення факту надання конкурсантами неправдивих відомостей, виявлення обставин, що унеможливлюють зарахування осіб до Президентського кадрового резерву, такі особи до подальшої участі в конкурсі не допускаються.

Про це повідомляються особи, що не допущені до подальшої участі в конкурсі, територіальними органами за дорученням Нацдержслужби.

У встановлений Комісією та повідомлений Нацдержслужбою термін територіальні органи Нацдержслужби забезпечують запрошення осіб, рекомендованих до зарахування до Президентського кадрового резерву (прізвища цих осіб оприлюднюються на офіційному веб-сайті Нацдержслужби  до 1 вересня 2012 року) на засідання Комісії з питань Президентскього кадрового резерву.

Особа вважається зарахованою до Президентського кадрового резерву з дати набрання чинності розпорядженням Президента України про затвердження списку осіб, зарахованих до Президентського кадрового резерву.

 Для організаційного забезпечення формування та супроводження Президентського кадрового резерву Нацдержслужбою України ведеться облік осіб, зарахованих до Президентського кадрового резерву, та вакансій у Президентському кадровому резерві.

6.3.Територіальні органи Нацдержслужби забезпечують у відповідних регіонах супроводження Президентського кадрового резерву,проводять з особами, зарахованими до Президентського кадрового резерву, координаційну роботу щодо їх професійного розвитку, зокрема:

-         ведуть первинний облік членів Президентського кадрового резерву та вакансій в ньому;

-         сприяють особам, зарахованим до Президентського кадрового резерву брати участь у заходах із професійного розвитку;

 

-         отримують звіти від членів Президентського кадрового резерву  про їхню участь у запланованих заходах з професійного розвитку тощо.


 

 

§  Додаток 1.

Голові Комісії з питань

Президентського кадрового резерву

«Нова еліта нації»

__________________________________

(прізвище, ініціали)

_________________________________,

(П.І.Б. претендента у родовому відмінку)

який (а) мешкає за адресою__________

__________________________________

тел._______________________________

 

 

 

 

ЗАЯВА

 

Прошу допустити мене до участі у конкурсі з добору кандидатів до Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації».

Даю згоду на проведення перевірки поданих мною відомостей, а також на зберігання, використання та оприлюднення персональної інформації про мене.

 

 

«___»____________2012 р.                                       __________________

(підпис

 

 

 

 

 

 

 


 

 

                                                                                                     Додаток 2

Голові Комісії з питань

Президентського кадрового резерву

«Нова еліта нації»

____________________________________

(прізвище, ініціали)

 

 

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

 

Я, _________________________________________, повідомляю про відсутність обставин, що унеможливлюють зарахування мене до Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» і перебування в ньому, визначених пунктом 11 Положення про Президентський кадровий резерв «Нова еліта нації», затвердженого Указом Президента України від 05.04.2012 № 246/2012.

 

 

«___»______________2012 р.                                                      _________________

 

(підпис)


 

 

 

я

4х6

                                                                                                        Додаток 3

 

Анкета

 

 

 

 

 

 

           _____________________________________________________

 

(прізвище, імя по батькові)

                                                                                                           Фото 3х4

Працюю ____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

(посада, орган, установа, підприємство, з якого часу)

Число, місяць і рік народження __________________________________________________________________

Місце

Народження ____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Освіта ____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

(повне найменування навчального закладу, дата закінчення, спеціальність та кваліфікація)

 

Володіння мовами _________________________________________________________________

 

(якими, якою мірою)

Трудовий стаж                     ________________       _________________

 

                                                                    (років)                                 (місяців)

 

 

Стаж державної служби      _______________     ________________

 

                                                                     (років)                             (місяців)

 

 

Сімейний стан ____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

(члени сім’ї, прізвище, ім’я, по батькові, дата народження)

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Проживаю ____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

(домашня адреса, контактний телефон, електронна адреса)

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Користувач ІТ програм _________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Уподобання ____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Додаткова інформація __________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Дата «____» _______________               Особистий підпис________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зворотня сторона анкети (додаток №3)

 

 

 

Трудова діяльність

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________ 

 

 

                                                                                                 (Посада, найменування установи, підприємства)

 

З _______ до ________             ________________________________________________________ 

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________  

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________  

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________  

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________  

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________  

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________  

 

 

З _______ до ________             ________________________________________________________  

 

 

З _______   по цей час                _______________________________________________________